RESORTU OHRADA (dále jen „Hotel“)
provozovaného: Agrocentrum Ohrada a.s
IČO: 26917645, DIČ: CZ26917645
se sídlem podnikání Vísky 100, 67933 Vísky
1.1. Resortu Ohrada (dále jen Hotel) vydává tyto Všeobecné obchodní podmínky(dále jen „VOP“) pro poskytování služeb - ubytování a s tím spojené služby poskytované Hotelem, např. stravování, wellness služby a jiné doplňkové služby(dále jen „služby“) jiným fyzickým osobám (dále jen „klient“), které upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti Hotelu a klientů. Nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek je Ubytovací řád a Storno podmínky.
1.2. Smluvní vztahy, které nejsou upravené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb., v platném znění) a obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb., v platném znění).
2.1. Hotel je ubytovací zařízení, ve kterém je ubytován klient na základě rezervace a uzavřené ubytovací smlouvy. Ke vzniku smluvního vztahu, tj. k závaznému potvrzení rezervace, dojde po uhrazení zálohy klientem. Zasláním rezervace Hotelu a úhradou zálohy klient stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že souhlasí s jejich úplným zněním. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy a jsou zobrazeny na webových stránkách hotelu www.resortohrada.cz.
2.2. Klient je povinen provést rezervaci ubytování v písemné formě. Písemnou rezervací se rozumí objednávka pobytu, na základě které si klient objedná služby prostřednictvím webového rozhraní na webových stránkách hotelu https://www.resortohrada.cz, případně elektronickou poštou na adrese info@resortohrada.cz
2.3. Při tvorbě online rezervace prostřednictvím webových stránek Hotelu je třeba vyplnit rezervační formulář se všemi požadovanými údaji. Po finálním odsouhlasení a odeslání rezervace obdrží klient potvrzení rezervace, ve kterém jsou zobrazeny všechny podrobné informace o rezervaci a specifikace služeb.
2.4. Veškeré změny rezervace je nezbytné provést písemně. Změna bude Hotelem zpětně potvrzena, pokud ji půjde realizovat. Pokud změnu nelze provést, bude o tom klient Hotelem také informován.
2.5. Hotel si vyhrazuje právo odmítnout rezervaci zejména z důvodu technických nebo jiných příčin, nebo z důvodu naplnění kapacity hotelu, které brání v řádném poskytování služeb. Pokud nastanou okolnosti v důsledku vyšší moci nebo mimořádné okolnosti, může Hotel pobyt zrušit nebo změnit.
3.1. Ubytování klientů v Hotelu se uskutečňuje na základě smlouvy o ubytování uzavřené podle ustanovení§ 2326a následujících zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, na jejímž základě Hotel poskytuje klientovi přechodně ubytování na ujednanou dobu nebo na dobu vyplývající z účelu ubytování v zařízení k tomu určeném a klient se zavazuje zaplatit ubytovateli za ubytování a za služby s tím spojené ve lhůtě stanovené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
3.2. K uzavření ubytovací smlouvy dochází za kumulativního splnění dvou podmínek, a to doručením písemného potvrzení rezervace a okamžikem, kdy Hotel od klienta obdrží částku představující zálohu na ubytování.
3.3. Smlouva o ubytování je uzavřena vždy písemně. K dodržení požadavku formy postačí písemné potvrzení rezervace e-mailem. Rezervace může být také potvrzena automaticky vygenerovaným e-mailem rezervačního systému.
3.4. Pokud klient nedodrží povinnosti vyplývající ze smlouvy o ubytování nebo jiným způsobem porušuje dobré mravy v Hotelu, je Hotel oprávněn smlouvu o ubytování před uplynutím ujednané doby vypovědět, a to i bez výpovědní doby, byl-li klient na své pochybení ze strany Hotelu upozorněn postupem dle ustanovení §2331 občanského zákoníku.
3.5. Klient je povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Za smluvní vztah spoluúčastníků pobytu uvedených v rezervaci odpovídá objednávající klient. Hotel není povinen ověřovat správnost a pravdivost údajů sdělených mu klientem a za případné zneužití nenese odpovědnost.
4.1. Základní povinnosti klienta během pobytu a při využívání služeb Hotelu se řídí Ubytovacím řádem Hotelu, který je nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek.
4.2. Základní práva klienta.
4.3. Základní povinnosti Hotelu.
4.4. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravená smlouvou o ubytování jsou upraveny těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. Pokud vznikne rozpor mezi ustanoveními písemně uzavřené smlouvy a Všeobecnými obchodními podmínkami, mají přednost ustanovení smlouvy.
5.1. Ceny pobytu a služeb Hotelu jsou uvedeny na webových stránkách Hotelu www.resortohrada.cz.cz.
5.2. Cena pobytu vychází z požadavků klienta na pobyt a poskytované služby a je sestavena na základě aktuálního ceníku Hotelu a poplatků souvisejících s ubytováním (např. poplatek z pobytu obci, poplatek za doplňkové služby atd.).
5.3. Hotel si vyhrazuje právo upravit ceny v případě, že v době od přijetí objednávky do uskutečnění pobytu dojde ke změně právních a zejména daňových předpisů a k dalším změnám z důvodů tzv. vyšší moci. V takovém případě je Hotel povinen klienta o úpravě ceny bez zbytečného odkladu upozornit, a to nejpozději při zahájení pobytu.
6.1. Hotel je oprávněn stanovit zálohu za cenu pobytu a její výši. Platební podmínky a způsob platby jsou uvedeny v rezervaci pobytu. Platbou je uzavřena ubytovací smlouva a rezervace je závazná pro obě smluvní strany a současně klient úhradou zálohy vyjadřuje svůj souhlas se Všeobecnými obchodními podmínkami hotelu včetně storno podmínek a z nich vyplývající případné povinnosti úhrady sankčního storno poplatku formou jednostranného zápočtu.
6.2. Klient je povinen zálohu uhradit ve lhůtě a dle podmínek uvedených ve výzvě k úhradě. V případě neuhrazení zálohy řádně a včas se rezervace klienta ruší a Hotel není povinen rezervovat pro klienta pobyt ani poskytnout klientovi další služby.
6.3. Jakmile Hotel obdrží od klienta rezervaci v písemné formě, vystaví současně s potvrzením rezervace klientovi výzvu k úhradě zálohy znějící obvykle na výši 50 % z předpokládané ceny ubytování a objednaných stravovacích a dalších služeb, kterou zašle klientovi na e-mailovou adresu uvedenou klientem v rezervaci. Údaje nezbytné k provedení úhrady zálohy jsou uvedeny ve výzvě k úhradě.
6.4. V případě, že z časových důvodů nebude možné zaplatit zálohu předem (obvykle záloha není požadována pouze v případě pobytů rezervovaných tři a méně kalendářních dnů před požadovaným dnem nástupu k ubytování), pak úhrada pobytu musí být provedena v plné výši, a to v okamžiku nástupu k ubytování před poskytnutím první služby.
6.5. Cena pobytu, nebo její zbývající část po uhrazení zálohy, je splatná nejpozději při zahájení pobytu. Cena dalších služeb poskytnutých Hotelem klientovi během jeho pobytu je splatná nejpozději při ukončení pobytu. Během pobytu se cena dalších služeb zpravidla připisuje na hotelový účet klienta. Tento je následně uhrazen při ukončení pobytu. Dle požadavku klienta Hotel umožňuje také průběžnou úhradu využitých služeb klientem.
6.6. Zakoupené dárkové vouchery, dárkové poukazy a permanentky jsou nevratné. Tyto platí po dobu trvání na nich uvedených, obvykle 3 měsíce od data vystavení. Nebudou-li tyto vyčerpány v době své platnosti, Hotel nenabízí žádnou finanční náhradu. Změna služeb, na které jsou dárkové vouchery, dárkové poukazy a permanentky vystaveny, není možná.
7.1. Storno podmínky v běžném stavu
Včasné zrušení pobytu: Klient má právo před zahájením pobytu pobyt zrušit. Zrušení pobytu (tzv. storno pobytu, resp. odstoupení od potvrzené objednávky pobytu) je klient povinen uskutečnit písemnou formou na e-mail: info@resortohrada.cz. Pokud tak učiní 41 a více dní před zahájením pobytu, nevztahuje se k tomuto zrušení žádný storno poplatek.
Zrušení (storno pobytu) 40 a méně dnů před zahájením pobytu: Ubytovatel při zrušení pobytu ze strany klienta je v tomto případě oprávněn vyúčtovat klientovi sankční storno poplatek. Pro stanovení sankčního storno poplatku je rozhodující datum přijetí emailu se zrušením pobytu. Úhrada sankčního storno poplatku bude provedena jednostranným zápočtem, resp. srážkou sankčního storno poplatku z uhrazené zálohy klienta. Souhlasem s VOP (Všeobecné obchodní podmínky) jejichž součástí je ujednání o záloze a storno podmínkách (Z+SP), dává klient k tomuto zápočtu svůj neodvolatelný souhlas.
Výše sankčního storno poplatku je vyčíslena procenty z částky odpovídající objemu všech objednaných služeb včetně DPH a podle data zrušení pobytu:
Storno poplatky z celkových předpokládaných cen:
20% z předpokládané ceny za pobyt: 40 - 21 dnů před nástupem,
30% z předpokládané ceny za pobyt: 20 – 14 dnů před nástupem,
40% z předpokládané ceny za pobyt: 13 – 10 dnů před nástupem,
50% z předpokládané ceny za pobyt: 9 – 3 dnů před nástupem.
100% z předpokládané ceny za pobyt: 2 – 0 dnů před nástupem.
7.2. Storno podmínky v mimořádných situacích
V případě zásahu vyšší moci, epidemie, opatření vlády s následkem omezení či uzavření provozu je uplatňován odlišný přístup. Storno podmínky platné při běžném stavu se nahrazují postupem, při němž budou všem klientům za neuskutečněné pobyty a služby nebo za zrušené pobyty klientem vystaveny vouchery nebo dárkové poukazy v hodnotě jimi zaplacených záloh s dlouhou dobou platnosti (6 - 12 měsíců).
7.3. Storno podmínky pro firmy a skupinové pobyty
V případě zkrácení termínu pobytu oznámeného klientem písemně před nástupem na pobyt, platí stejné storno podmínky jako při zrušení pobytu (viz výše).
V případě zkrácení termínu pobytu oznámeného klientem po nástupu na pobyt, má hotel právo klientovi vyúčtovat plnou výši dohodnuté ceny za celou délku pobytu. V případě, že host svévolně zruší část pobytu nebo nevyčerpá některou z již uhrazených služeb, nemá nárok na finanční náhradu za nečerpané služby.
V případě zrušení již objednaných, ale doposud neuhrazených služeb má hotel právo uplatnit sankční storno poplatky jejich natížením na vrub hotelového účtu hosta ve výši 100 % ceny nečerpaných služeb (např. služby wellness centra), pokud dojde ke zrušení služeb v rozmezí 0 až 24 hodin před jejich využitím.
V případě stornované objednávky provede hotel nejpozději do 21 dnů vyúčtování a vrácení zaplacené zálohy klientovi s odečteným sankčním storno poplatkem, pokud tento vznikne. Záloha se vrací formou bankovního převodu na účet, ze kterého přišla úhrada zálohy, případně na jiný účet písemně uvedený klientem. Transakční náklady spojené s vrácením zálohy jdou na vrub klienta.
V případě zásahu vyšší moci, epidemie, opatření vlády s následkem omezení či uzavření provozu je uplatňován odlišný přístup. Storno podmínky platné při běžném stavu se nahrazují postupem, při němž budou všem klientům za neuskutečněné pobyty a služby nebo za zrušené pobyty klientem vystaveny vouchery nebo dárkové poukazy v hodnotě jimi zaplacených záloh s dlouhou dobou platnosti (6 - 12 měsíců).
U firemních akcí a skupinových pobytů pro více než 20 osob platí standardní storno podmínky, pokud není s klientem dohodnuto jinak, a to v závislosti na rozsahu a náročnosti akce.
8.1. Je-li rozsah nebo kvalita poskytovaných služeb Hotelu prokazatelně nižší než bylo sjednáno v potvrzené rezervaci, má klient právo na reklamaci. V případě oprávněné reklamace má klient právo na odstranění zjištěného nedostatku, poskytnutí náhradního plnění nebo na slevu z ceny poskytnutého plnění. V případě, že klient z důvodů na své straně nevyužije objednané služby, nevzniká mu nárok na náhradu ani na slevu.
8.2. V případě reklamace služeb je klient povinen uplatnit své požadavky na nedostatky a závady bez zbytečného odkladu přímo u poskytovatele služeb v době pobytu a v místě konání pobytu tak, aby mohly být odstraněny ihned na místě. Pokud toto není možné, sepíše s Hotelem písemnou reklamaci ve dvou vyhotoveních s podpisy obou stran. Pokud nebude reklamace podána ihned, zmenšuje se nebo zaniká nárok klienta na náhradu později vzniklých škod, kterým mohl včasným podáním zabránit.
8.3. V případě ubytování se za předmět reklamace nepovažují škody a majetkové újmy, které vznikly klientovou vinou nebo spoluvinou. Klient nese odpovědnost za škody, které způsobí na vybavení pokoje či hotelu. Hotel má své procesy nastaveny tak, aby v uklizeném pokoji připraveném pro příjezd klienta bylo vše bez závad a plně funkční, je proto doporučeno klientům, aby si pokoj před zahájením jeho prvního užívání zkontrolovali a veškeré nesrovnalosti ihned nahlásili na recepci. Pouze tento postup je průkazný. Jakýkoliv jiný postup bude vycházet z nastavených procesů na straně hotelu.
9.1. Úvodní ustanovení
Hotel je správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“).
Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě. Identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby. Klient potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a byly poskytnuty dobrovolně.
Zásady ochrany osobních údajů mohou být upravovány a aktualizovány zejména v souvislosti se změnami související legislativy. Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.12.2020.
9.2. Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
Hotel zpracovává zejména osobní údaje nezbytné k uzavření ubytovací smlouvy. Osobní údaje poskytnuté pro tento účel nejsou dále používány k jiným účelům nebo zpřístupněny třetím osobám. Osobní údaje jsou zpracovány zákonným a transparentním způsobem a jsou vyžadovány pouze přiměřené, relevantní a nezbytné údaje ve vztahu k účelu zpracování.
Klient souhlasí se zpracováním těchto osobních údajů: jméno, příjmení, IČ a DIČ u podnikajících fyzických osob, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, číslo občanského průkazu nebo jiného adekvátního dokladu totožnosti předloženého při ubytování. V ojedinělých případech Hotel zpracovává údaje o datu narození, rodné číslo a číslo bankovního účtu, a to pouze pro účely uzavření ubytovací smlouvy a na výslovný požadavek klienta, pokud je nutné tyto údaje do smlouvy uvést.
9.3. Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
Osobní údaje Hotel získává od jejich subjektů a zpracovává na základě těchto právních důvodů:
Účelem zpracování osobních údajů je:
9.4. Zasílání obchodních sdělení
Hotel zpracovává osobní údaje klienta za účelem zasílání obchodních sdělení a newsletterů. Klient souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Hotelem, jež je uskutečňováno v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Klient vyslovuje souhlas se zasíláním obchodních sdělení na svou e-mailovou adresu v poptávkovém nebo rezervačním formuláři zatržením políčka „Souhlasím se zasíláním marketingových sdělení hotelu“.
9.5. Doba uchování osobních údajů
Osobní údaje Hotel zpracovává a uchovává po dobu, po kterou poskytuje své služby či plní vzájemnou smlouvu, nebopo dobu nezbytně nutnou, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování (pro plnění archivačních povinností a k plnění zákonných povinností podle právních předpisů). Po uplynutí této doby jsou osobní údaje zlikvidovány.
9.6. Práva subjektu související se zpracováním osobních údajů
Subjekt údajů má následující práva plynoucí ze zpracování osobních údajů:
9.7. Sdílení osobních údajů se třetími stranami
Osobní údaje Hotel neposkytuje třetím stranám kromě poskytovatelů služeb zpracovávajících osobní údaje pro Hotel a jeho jménem, pokud pro to není právní základ. Hotel neposkytuje osobní údaje třetím stranám pro jejich marketingové účely. Hotel může osobní údaje dle zákona poskytnout třetí straně jen pokud to zákon umožňuje za účelem ochrany a hájení práv, majetku a oprávněných zájmů Hotelu nebo pokud to stanoví zákon v jiných případech (např. pokud jde o orgány veřejné moci). Osobní údaje jsou zpracovávány pouze na území České republiky.
9.8. Podmínky zabezpečení osobních údajů
Hotel přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů klientů (technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména antivirové programy, ukládání dat na vlastním zabezpečeném serveru ad.). K osobním údajům mají přístup jen pověřené osoby, jedná se zejména o zaměstnance na úseku recepce, účetní a provozní.
odkaz
11.1. Smluvní vztah mezi Hotelem a klientem se řídí, není-li v těchto Všeobecných obchodních podmínkách nebo smlouvě s klientem stanoveno jinak, příslušnými právními předpisy, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
11.2. Hotel má právo měnit a doplňovat Všeobecné obchodní podmínky. V případě této změny bude nová verze Všeobecných obchodních podmínek zveřejněna na webových stránkách Hotelu www.resortohrada.cz
11.3. Pokud klient se změnou Všeobecných obchodních podmínek nesouhlasí, má právo neprodleně od smlouvy odstoupit, jinak se má za to, že se změnou podmínek souhlasí. Pokud klient s některou částí Všeobecných obchodních podmínek nesouhlasí, není oprávněn službu využívat.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky byly uveřejněny na webových stránkách Hotelu a nabývají platnosti a účinnosti dne 1.12.2020.